Property Damage: A Love Story

by moon bandits

supported by
/
  • You get a download of our new album our 30 page zine and two stickers.

    Includes unlimited streaming of Property Damage: A Love Story via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    ships out within 10 days

     $5 USD or more

     

  • Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

    It would be great if you wanted to contribute more for this album, if you don't have the money we totally understand and if you drop us an email we will try and send you a download code for free when we have a chance.

     $2 USD  or more

     

  • Record/Vinyl

    12" Full Length of our new album on Brown vinyl. The first 50 will come with a sticker, a patch, and a linocut by Astrid. Includes digital download. The vinyl will be in our hands by May 1st at the latest. You will get yours as soon as we get them.

    Includes unlimited streaming of Property Damage: A Love Story via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    shipping out on or around 01 May 2015
    edition of 50 

     $12 USD or more

     

1.
2.
02:15
3.
01:24
4.
5.
6.
02:23
7.
8.
01:27
9.
02:49
10.
02:50
11.
12.
13.
02:12
14.
03:45

about

Astrid Witchtree: Violin, Squeezebox, & Vox
Tommy Danger: Banjo, Lyrics, & Vox
Tiffany Thrasher: Bass & Vox
Andrew Trashbeast: Washboard & Vox
Rileigh Danger: Pure Radness

Recorded by Paul Roessler at Kitten Robot Studios in Los Angeles

credits

released 12 January 2015

tags

license

feeds

feeds for this album, this artist
Track Name: Property Damage: A Love Song
This song’s about deforestation, and incarceration, progress in the name of masturbation. It’s the lies that they told you as a kid so you could sleep at night. And these bastards have homes. Yeah, these fucks have faces. Most have yachts and acres, own jets and public spaces.
Progress, as if survival even mattered.
They’ll blow up entire city blocks put a walmart there and say shut up and go shop. Yeah, you got everything you could want, but you still take more. It’s time we show up at their homes and tell them we won’t take this anymore. Yeah, they won’t get away with it cause we won’t back down. Yeah, the streets ain’t enough, we wanna burn their homes down.
Whoa, whoa, whoa
Turn their homes into collective housing. Yeah, their fears into reality. They won’t share what they’ve got so you take what you need. Yeah, they won’t share what they’ve got so you take what you need.
Track Name: Desperation
So I woke up the other day to some trash on the news. It said some rich fuck named Donald Sterling was screaming racist shit at a young black woman. And the world that we live in yeah, the world that we live in’s burning down. Yeah, only if we’re lucky, only, only if we’re lucky it’ll burn to the ground.
Cause desperation is the only thing that ever changed anything, yeah desperation is the only thing.
Oh I woke up checked the news today hobby lobby’s telling women that they wont pay, cause Christians are good yeah, Christians are grand, and jesus decides your medical plan. And the world that we live in yeah, the world that we live in’s burning down. Yeah, only if we’re lucky, only, only if we’re lucky it’ll burn to the ground.
Cause desperation is the only thing that ever changed anything, yeah desperation is the only thing.
So I woke up, checked the news today. Trans Pacific Partnership oh its on the way. Tariffs gone and forests destroyed, but if you’re a rich man yeah you’ll get new toys. And the world that we live in yeah, the world that we live in’s burning down. Yeah, only if we’re lucky, only, only if we’re lucky it’ll burn to the ground.
Cause desperation is the only thing that ever changed anything, yeah desperation is the only thing.
Track Name: Fuck The Man
When we say fuck the man
what we mean is fuck you mister man
and I know this is cliché to say
so lemme simplify exactly what we mean
we mean we're sick and tired
of our friends being locked up and shipped away...away
all because they refuse
to play your bullshit fucking game
because they don't wanna assimilate
into a culture which perpetuates
violence economically and socially... and physically
because your corporations stole their land and
what once was farms became factories became vacant land
yeah you turned a self sustaining culture into
a consuming one, yeah!
YOU STARTED WAR!
YOU STARTED WAR AND YOU KNOW IT!
YOU STARTED WAR AND YOU KNOW IT!
when we say fuck the man
I hope now you understand
that the culture that exists
lacks the ability to make it right
Track Name: Growin Or Dyin
If I ain’t growing I’m dying.
If I ain’t learning I’m lying, to myself and everyone else around me.
What I learned yesterday was revolutionary till today.
If I don't continue to change,
yeah my fear will turn into hate,
my uninformed opinions always leave me lost and afraid.
lost and afraid
lost and afraid
gotta stop wanting things.
Gotta start building things,
on honesty, respect, and understanding.
Being wrong ain’t the problem,
holding on wont absolve them,
wanting growth ain’t enough ya gotta plant some seeds.
Watch for pride, cause your access to info well it is a privilege.
Yeah we need a community that promotes growth not shame.(x2)
Track Name: Its Gonna Roll
I’ve been spending most my life looking for something true, you know. And it aint in plastic shrink wrap wrapper or a bigger home.
I’ve been looking for answers, aint quite sure they exist,
like why we trade in paradise for trinkets and credit slips.
Oh, its gonna roll, its gonna roll for miles and miles, it’s gonna roll till there aint no place to go.
I’ve got friends that can barely fuckin exist.
They gotta beg for scraps and some rich white mans gonna shame them for this.
Some guys gonna tell you how he worked hard all his life woah, only you got worked hard while his inherited dollars doubled.
Oh, its gonna roll, its gonna roll for miles and miles, it’s gonna roll till there aint no place to go.
We buy shit that are peers made for us (for us).
We’ve been convinced to buy by the signs the advertisements seen on the bus.
And when we start to get smart and yeah we back away.
We get told our dollars are the only thing that makes any change.
Yeah, its gonna roll, its gonna roll for miles and miles, it’s gonna roll till there aint no place to go. X2
Track Name: So Tired
I wish I could always do what’s right.
Live up to the standards that I have.
I’m afraid that knowing theres a problem.
Ain’t enough for me to change my life.
Oh but I’m so tired.
Too tired to do anything.
My times not mine most of the time.
So what can I do anyway.
I wish I could always do what’s right.
Live up to the standards that I have.
I’m afraid that knowing theres a problem.
Ain’t enough for me to change my life.
Oh but I hope it’s here.
These small actions change my mind.
Oh but I hope it’s here.
In these rooms I change my life.
Track Name: It Aint So Easy
Oh it aint so easy.
It never is.
And anyone around that says it is, they don’t know shit.
Yeah everyone struggles,
With death and the blues.
From external struggles to an internal attempt at changing who they will become.
Oh who they’ll become. Who we’ll become. Who we’ll become.
What can we do? Oh me and you. What can we do? What can we do?
In a world of power struggles.
Corruption and lies.
Self hatred realized by media spies.
Exploitation of our desperation.
A constant turn to our own humiliation.
Yeah we’re told we are fat by media racks.
Violent attacks worse than baseball bats.
Yeah They use confusing words to make us feel stupid.
While destroying the mountains and poising children.
Yeah, the buildings and screens, and lack of humanity leaves us at a loss for words.
Yeah, we don’t know what to anymore. Yeah, we don’t know what to do anymore.
So I’m gonna need your help. Woah
You’re gonna need mine too. Woah oh oh
So this I beg of you.
Yeah, this I beg of you.
Please remember that social change, it comes from the inside. Social change it comes from the inside. x abunch
Track Name: World War 3
My daughter lives in world war 3 yeah,
they cut down trees so easily (cut em down).
Doesn’t matter if we live or die as long as it all comes with burgers and fries.
Whoa, Whoa
Children smoking in Indonesia (what the fuck),
Billy Corgan doesn’t give a fuck. Living life like a rat in a cage. What do you know you arrogant schmuck.
Whoa, Whoa
They’ll build a pipeline to canaduh from texas for crude sand oil (anything for oil). People screaming to stop the war. War is everywhere on every soil.
Whoa, Whoa
When consumption must grow and grow, it’s doomed to failure don’t ya know (doomed to fail). That’s the problem with all money, it never seems to give us what we need.
Whoa, Whoa
Track Name: JOE
When I was young, with some friends of mine, well we started we started to organize.
Started groups, student rights, discussions trying to bring these things to light.
ACLU cards, this is high school, treating everyone like their some sort of criminal.
Oh and who was left, yeah they got military recruiters for them.
Oh the cops, on the street, they are beating people begging for peace. Yea they call them peace keepers, but they’re really just the rich man’s bullies.
Near the end of that, oh I got beat down, cops were sick of us making them look like clowns.
Expulsions, court hearings, taking everything that we ever worked for. Officer Lima, yeah you lost your job, but you ruined my life at that point I was lost.
Drugs, alcohol, everything around me changed.
Oh the cops, on the street, they are beating people begging for peace. Yea they call them peace keepers, but they’re really just the rich man’s bullies.
Every day it seems another person’s screaming that there’s police violence in the streets. It ain’t safe to say anything, and I’ll tell you that’s a fear that nobody outta face, yeah.
Lost some friends of mine, they did serious time, they never come back the same.
Oh, I hope that one day our society gets sick of making excuses for all this pain.
Yea, the cops, on the street, they are beating people begging for peace. Yea they call them peace keepers, but they’re really just the rich man’s bullies.
Oh the cops, on the street, they are KILLING people begging for peace. Yea they call them peace keepers, but they’re really just the rich man’s bullies.
Track Name: Sea To See
And the ocean vast as it is will be destroyed by greedy trolls (Woah, Whoa, Whoa).
Whales wash up on the beaches trash filled bellies and souls (Woah, Whoa, Whoa).
Dolphins snared in nets so we can watch them perform (Woah, Whoa, Whoa).
Orca whales as another babies taken when it’s born (Woah, Whoa, Whoa).
The oceans will burn and the sky’s will turn. There is nothing left to see. Yea the oceans will burn and the sky’s will turn. There is nothing left at sea.
Yea, the world bleeds until the end of time don’t ya know (Woah, Whoa, Whoa).
Plastic lined ocean floors, humans taking their toll (Woah, Whoa, Whoa). They’ll blame consumers not the companies that make all this so (Woah, Whoa, Whoa).
Production, production that’s what ocean life’s for (Woah, Whoa, Whoa).
The oceans will burn and the sky’s will turn, There is nothing left to see.
Yeah the oceans will burn and the sky’s will turn, There is nothing left at sea.(x2)
Track Name: Right In My Own Life
We’re not gonna change the world in a day, I don’t honestly expect to change anything half the time.
But if I refuse to do anything well, I don’t think I can live with myself that way.
I wanna live right in my own life. I wanna do something right for you. For a change, for a change, for a fucking change I wanna live right for you.
I try to spend a fair amount of my time doing something right. Like helping those around me and honestly wanting to.
And I don’t drink alcohol cause it made that impossible. But sometimes I still fall short ya know.
I wanna live right in my own life. I wanna do something right for you. For a change, for a change, for a fucking change I wanna live right for you.
And I’d like to save animals and liberate all people.
Tear down corporations and end the wars that terrorize us all.
But sometimes I’d settle for a good school for my daughter to go to and decent wages so the people I know could get by.
I wanna live right in my own life. I wanna do something right for you. For a change, for a change, for a fucking change I wanna live right for you.
Track Name: Things I Know Very Little About
I write songs about things I know very little about cause my skin is white and my life is good don’t ya know.
And I know that there’s something wrong with what’s going on this world but do I really know.
There’s some things that are violently wrong with this world and if we don’t talk about it then we’re saying that that’s just fine. Either we spread awareness or apathy woah oh oh my friends.
And if we choose to ignore the problem then we’re joining with the enemy again.
There’s no way around it. There’s no middle ground. There’s no way around it. Woah oh oh. There’s no middle ground. There’s no way around it. Choose your side right now. There’s no way around it. Woah oh oh. Choose your side right now.
Track Name: To Be Of Use
I’ve been spending what seems like forever trying to find my way outta this one again.
And I haven’t found any answers ever I’m still stuck in the same rhythm.
I’m roundin this block one more time, I hope I make it home my friends. Pulling out an old phone book, I’m standing at a payphone again.
I’m looking for something better this time woah oh oh oh
then a syringe in my arm and a 40 ounce to bind me down. I want freedom. I want the truth. I want reality. I wanna be of use to you.
To you. X15
Track Name: We Aint Lazy
We fatten their wallets while they threaten our class, abusing people for money since they learned to make trash.
Vehicles driving past workers picking produce, it’s on the backs of their labor that they start this abuse.
And all the way down the assembly line from those that work with their hands to those that work with their minds.
They’ll tell you you’re lazy if you’re sick of their shit, better get with the game its America you prick.
If you’re sick of making money for those you hate, show up at their doors with mobs at their gates.
We ain’t lazy we hate you though x a bunch